JAY ASHER „13 PRIEŽASČIŲ KODĖL“

Neatsimenu kada knyga privertė mane drebėti. Tad ir dabar, rašant žodžius apie šį kūrinį, mano rankos dreba toliau. Aš nežinau ką jaučiu. Jay Asher palietė gan skaudžia ir ne taip jau dažnai apkalbama tema, savižudybę. Toks jausmas lyg norėčiau verkti, tačiau negaliu prisiversti, esu palikta su milijonu besigrumiančių emocijų ir dedu galvą, nežinau kaip jas sustabdyti, ar bent jau suvaldyti.
Pasakojimas sukasi apie paaugle nusižudžiusia merginą, Hana Beiker. Taigi, netrukus po jos nusižudymo dvylika žmonių iš sąrašo gauna kasetes, kuriose ji aiškina kaip vienas ar kitas yra prisidėjęs prie jos mirties. Mūsų gavėjas - Klėjus. Ir jis vienintelis šioje juostoje nedera. Taip pasako ir Hana. Bet visgi, jis jas gauna ir privalo išklausyti jau mirusios merginos žodžių. Tiesa, Klėjus visiškai atvirai pripažįsta, kad Hana jam patiko. Taigi, jis, kaip ir kiti vienuolika žmonių, sužino jos 13 priežasčių, dėl kurių nutarė atimti sau gyvybę. Iš pažiūros tie dalykai pradžioje, tik bereikšmiai pokštai kuriuos dauguma patiriame mokykloje. Tačiau visi juos tyliai susiguldome į širdutę. O kai kurie, lygiai kaip veikėja Hana, nusprendžia pasitraukti iš gyvenimo. Lengvi pasityčiojimai, jei taip galima išsireikšti, gali pavirsti į didelį skausmo kamuolį kurio nė vienas nesugebame pakelti. Arba bent jau nesugebame būdami vieni. Kai kurie veikėjai juostose pasirodo ir po kelis kartus.Pradžia viso šio sniego kamuolio yra tiesiog kvailas gražiausio užpakaliuko sąrašas, kuris supykdo drauges. O pati pabaiga... Ne pats paskutinis pokalbis su mokytoju, o tas prieš tai... Vakarėlyje, tiksliau po jo įvykęs įvykis... Jis atėmė iš manęs visas jėgas. Visas. Turbūt skaudžiausia buvo skaityti apie Klėjaus jausmus, kaip jis išgyvena Hanos mirtį ir dar kartelį girdimą jos balsą. Va dabar pridėjau ir ašarų etiketę, nes pasirodo rašyti apie šią knygą ir dar kartą permesti viską galvoje ir yra sunkiausia. Pabaigoje man be galo patinka mintis, kad autorius duoda Klėjui dar vieną šansą - išgelbėti kitą mergina, kuri rodo visus savižudybės ženklus.
Tai tikrai tas kūrinys, kurį reikėtų skaityti mokykloje, kurį net derėtų įtraukti į privalomosios literatūros sąrašą. Jei turite galimybę ją paskaityti, prašau, padarykite tai. Manau ji bent iš dalies paveikia kiekvieną, kuris ją paima į savo rankas.

Komentarai

  1. Žinau apie ką tu. Ši knyga beprotiškai ... kitokia. Negalėjau nuo jos atsitraukti... Ir aš sutinku dėl jos įtraukimo į programą.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Esu girdėjusi apie šią knygą, tačiau nebuvau skaičiusi nei aprašymo nei girdėjusi apie ką ji. Tikriausiai visos knygos apie savižudybę man patinka, labai dėkoju už tokį nuoširdų aprašymą. Kiekvienas gali aiškiai suprasti, kad rašei iš širdies. Esu dėkinga ir skaitysiu šią knygą!

    AtsakytiPanaikinti

Rašyti komentarą